Svar på kommentar:

Hanna om PhotoShop: Lägg in en bild i en text:

Hej! Nu är det frågestund på min blogg, så ställ en, eller några frågor.
Och en fråga till dig: Hur gör man en rörlig bild i photoshop? T.ex den där före och efter- bilden på Henna?

Svar: Bilden jag gjorde i inlägget är en "Giff". Det är ett speciellt format som man sparar bilden i. Men eftersom jag har Mac så kunde jag ladda ner en App till datorn som heter "GIFQuickMaker". Det är ett program där man öppnar bilderna och lägger sedan ihop dem till en rörlig bild.

Appen ser ut såhär:

Så jag vet tyvärr inte hur man gör en Giff annars. Det finns en hemsida som heter gifsoup.com där man kan göra egna rörliga bilder av en liten bit från t.ex ett YouTube-klipp... Men jag vet säkert att man tyvärr inte kan göra dem i PhotoShop :(

Hoppas att svaret var till hjälp! Kram Johanna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

-Namn:
Kom ihåg mig?

-E-postadress: (ses bara av oss)

-URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback