PhotoShop: Lägg in en bild i en text

Nu tänkte jag visa ett väldigt simpelt och snabbt trix som går att fixa på två minuter i PhotoShop :) Nämligen hur du lägger in en bild i en text. Det kan då se ut såhär:

Hehe, la till "Love You" också ^^ Tycker bara att den är så söt! :D Men igga det...



•Du börjar alltså med att öppna ett nytt dokument i PhotoShop. Ganska stor. Jag tog 20x10cm. Sedan skriver du med ett tjockt typsnitt den texten du vill. Ett bra typsnitt är "Impact". Sedan skriver du det mitt på bilden.

•Efter det öppnar du bilden du ska använda. Jag valde lilla söta Danbo...


• Efter att ha gjort det så är det bara att trycka på cmd-G ;) Men om du inte använder mac så trycker du på ctrl-alt-G och sen flyter bilden in i texten. Sedan var det klart!

Kommentera om det är något speciellt som du vill att jag ska göra ett inlägg om! ;)


Kommentarer
Skrivet av: Hanna

Hej! Nu är det frågestund på min blogg, så ställ en, eller några frågor.



Och en fråga till dig: Hur gör man en rörlig bild i photoshop? T.ex den där före och efter- bilden på Henna?

2011-06-19 @ 10:54:42
URL: http://himmlapyssligt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

-Namn:
Kom ihåg mig?

-E-postadress: (ses bara av oss)

-URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback