Svar på kommentar/Designhjälp ;)

evelineberg om "Love At First Sight" - Del 84
fortsätt att skriva, du är jätteduktig!
men jag bara undrar hur du fick in "månadens fråga" på din förra blogg "justinbiebersweden.blogg.se" för jag har försökt men inte lyckats.. 
snälla svara :) #truebelieber
följ mig gärna på twitter, jag följer tillbaka, bara fråga :)
-> @evelineberg


Jag svarar gärna på den frågan ^_^ Så då ser det ut så här på justinbiebersweden.blogg.se:

(OBS! Har slutat skriva på justinbiebersweden.blogg.se)

Detta är alltså då "Månadens Fråga" och den ligger placerad i sidomenyn. Så då gör man så här:
Gå in på Acepolls.com och tryck på Create A Poll. Då kommer man in till en sida där det står hur man gör ungefär. Fyll i vad det ska vara för fråga, och sedan svarsalternativ under. Så många du vill ;) Sen kan man också ändra design på pollen. Det ser ut såhär:
Då kan man ändra den hur man vill att den ska se ut och så. Man kan välja en färdig design eller fixa & trixa lite med färgkoder i de mindre rutorna. Sen - när du är färdig med designen på rutan - trycker man på knappen Create. Då är det steget färdigt. Sen kommer man in till en sida där det finns olika koder. Då ska man rulla längst ner på sidan och kopiera texten som ligger i den här rutan:
Där i har du din kod till din poll. Nu är det bara att gå in i Kodmallen på din blogg och lägga in den vart du vill ;) Sen är det klart! (Kan vara så att man får ändra på bredden på rutan i koden om den ska passa i menyn!)

Hoppas att svaret hjälpte dig! :) Kram

Om ni vill ha hjälp med något i designväg så är det bara att säga till! ;)



Kommentarer
Skrivet av: Evelineberg

Tack :)

Ehmm, om du skulle vilka göra en speciell blogg design till mig som ingen annan har så skulle det vara jättesnällt. För jag är inte så duktig på sånt! ;)

2011-05-07 @ 20:49:34
URL: http://evelineberg.blogg.se/
Skrivet av: Alice

jag behöver verkligen desaignhjälp. Far jag har just råkat ta bår nästan hela min sid meny:(

2011-05-17 @ 16:35:17

Kommentera inlägget här:

-Namn:
Kom ihåg mig?

-E-postadress: (ses bara av oss)

-URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback