Nu kan jag blogga igen :)

Hej nu är min data lagad det var något fel på sladden, men nu är det fixat.
Nelly skrev i en komentar hej ! Jätte fina ridstövlar , blir avundsjuk ! Avgudar eran blogg också :) har hört att du ska skaffa häst , vore kul om du kunde berätta om det . Är själv häst intresserad. Vart ska hästen stå ? vill du tävla ? vad söker du för häst ?
Så jag tänkte göra det.
JAg letar efter en D-ponny som ska stå på Härslövs boställe. Jag vill ha en häst som jag kan utvecklas med och tävla med. Då jag gillar hoppning bäst så vill jag ha en häst som gillar att hoppa. Jag har haft 2 stycken hästar på prov som jag eventuelt skulle köpa, så jag berättar om de nu.
Den första hette Lissden Sparrow (kallades för Sparven) hon var 15 år och hade varit med i danska ponny landslaget i hoppning. Sparven trivdes inte i danska ponny landslaget så hon ville inte hoppa, och på tävlingar stod hon bara i hörnet och ville inte gå någon stans.
Sparven hade ett väldigt "häftigt" temprament hon bockade och stack och var jätte het. Sparvens ägare hade tävlat mycket med hene de hade tävlat internatjonelt och tävlat banor på 130. Sparven var ingen dressyr häst, så när jag red dressyr på henne så hade vi gummiband på henne. Jag tävlade 4 pay & jumper med henne och en klubbtävling. på första pay & jumpen tävlade jag 70 & 80. I 70 tappade jag ena stigbyglen så jag var tvungen att stanna. i 80 gick det helt perfekt. ungefär 2 veckor senare skulle jag tävla en nu pay & jump och det var på 80 & 90. det gick jätte bra i båda klasserna, i 90 så tappade jag stigbyglarna till sista hinderet fast vi komm över det utan problen, och sparven som älskade att hoppa fortsatte och hoppade på hinder nummer 1 igen sedan fick jag stopp på henne.
någon månad senare skulle jag tävla en klubbtävling på 80 cm. jag fick ett stopp och ägarna tyckte att jag skulle hoppa 80 igen så det gjorde jag och efter andra hindret så var det en raksträcka, vi galoperade lungt (fören gång skull) och Sparven snubblade och vi gickomkul. Jag fick sparven övermig hon vägde 547 kilo så det var mycker jag hade jätte ont och det gjorde ont når jag rörde på benen. Ambulansen kom och de fick mig att resa mig upp, jag var yr och det var svårt att gå. de undersökte mig och såmtur var så fick jag inte åka med ambulansen. På kvällen åkte jag till stallet för att rida så att jag inte skulle vara rädd, jag skrittade och travade.
efter några dagar så hade jag inte ont längre. Vi upptäckte att sparven var halt. Hon fick vila i några veckor och hon var fortfarande halt. Vi fick åka till vertinären och hon fick medesin. Men hon blev inte frisk, vi hade anmält oss till ponnyalsvenskan, men vi kunde inte vara med. ägarna fick ta tilbacka henne och vi fick leta efter en ny häst.
FIlm på mig och Sparven på en pay & jump.
http://www.youtube.com/watch?v=2F-KaAm2P3U
Jag skriver ett till inlägg i kväll eller i heljen om den andra foderhästen.
Jag och Sparven på en hopp tävling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

-Namn:
Kom ihåg mig?

-E-postadress: (ses bara av oss)

-URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback