Andra delen typ!

Då tänkte jag skriva om den andra hästen jag hade på prov.
Hon hete Akveleja (kallades för Leja) och var 5 år. Det var en dressyr dommare som ägde henne så hon var väldigt valutbildad. Jag privred henne 2 gånger jag red dressyr och hoppade och så red jag ut på henne. Hon var hur snäll somhelst. Vi tog hem henne och det gick jättebra att rida ända tills snön kom och hon var tvungen att stå. Hon blev väldigt otålig. När jag skulle hoppträna tog vi transporten ner till viarp tar 1 min med bil typ. Så hopp tränade vi verannan vecka och red dressyr verannan. Det gick bra tills hon började krångla när vi skulle lasta. Vi provade ALT vi tog rep bakom rumpan flyttade benen, lockade med mat, vi fattade att hon bara testade oss, vår ridlärare hjälpte oss vi stod i 3 kvart och försökte få inhenne, vi fick ta ett spö och peta lite på rumpan så gick hon in. Leja bårjade bocka och var alment bongstyrig. När man "lekte" med henne så sparkade hon efter en. vi komm fram till att vi inte passade så bra ihop. Vi pratade med ägaren och hon tyckte det var bra att hon fick komma tillbacka när vi inte fingerade till sammans. Så vi lämnade tillbacka henne i januari tror jag det var så nu letar vi efter en häst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

-Namn:
Kom ihåg mig?

-E-postadress: (ses bara av oss)

-URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback