The dream is coming true!

Har inte haft tid att updatera tyvärr, men det har hunnit hända lite roliga saker.
.
.
På midsommar dag så ringde Sussane (chefen på ridskolan som jag går på) och sa att de hade varit hos Sven-Inge (en hästhandlare) och sa att de hade hittat en jätte fin ponny där som nog skulle passa mej! Så redan på Måndan så åkte vi till Sven-Inge. Vi hade med både Caroline och Erica (2 ridlärare) det tog ungefär 20 min att åka dit.
När vi komm in i Staller så stod där en mörk brun ponny med svart man och svans, Den var så 7kt fin. Sven-Inge berättade att den var född 2003 altså 8 år gammal, den var importerad från Irland och det var ett sto som hette Alecha (stavning?!) vi gjorde i ordning henne och så satt en som jobbade upp på henne och visade red lite dressyr och hoppade, sedan skulle Caroline rida henne så hon provade om den kunde lite sidvärts rörelser och så sedan så satt jag upp. Jag började skritta gjorde halter och gick på volter provade att ställa och böja henne, sedan började jag trava gjorde samma sak där. När man skulle fatta galopp så rusade hon ivär lite men det var ingen fara jag galoperade lite på volter och lite på rakt spår. Sedan hoppade jag ett kryss på cirka 60 cm hon hoppade över det som att det var 90 cm haha, sedan hoppade jag ett räcke på 70 och ett på 80.
Efter att jag hade hoppat så skulle jag prova att rida på henne där ute så jag travade på engrusvär ifrån stallet och hon brydde sig inte, sedan satt jag av och så tog vi av grejerna. Mamman undrade vad jag tyckte jag sa att jag gillade henne jätte mycke och Ericka och carolin tyckte det såg bra ut, så vi köppte henne :D
VI får hemm henne i nästa vecka förmodligen föe hon ska besiktjas och få mätintyg.
Idag ska vi åka till Sven-Inge och rida henne Amanda hänger med och fotar så det kommer bilder på henne ikväll :)
Älskar bilden som Amanda har gjort :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

-Namn:
Kom ihåg mig?

-E-postadress: (ses bara av oss)

-URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback